Ny måde at tænke Internet på

MediaWatch

Det viser de seneste to års udvikling i USA og to rapporter fra analysefirmaerne Ovum og Gartner Group.

Når en virksomhed skal have opbygget en hjemmeside, er det ikke nødvendigt at vide noget om HTML og programmering. Virksomheden har to muligheder: Enten påbegyndes eller også købes en hjemmesideløsning, som virksomheden selv kan oprette og vedligeholde, uden at vide noget om programmering - det kaldes for "content management".

Det danske softwarefirma Synkron, der blev grundlagt i 1997, er et af de firmaer, der tilbyder et såkaldte web content management system softwaren synkron.web. Synkron.web er en vidensbase, der løbende bliver udviklet og opdateret, og gør det muligt for en virksomhed selv at styre design, indhold og vedligeholdelse af en hjemmeside. For Synkron er det en grundlæggende idé, at enhver virksomhed skal kunne lave sin egen hjemmeside eller lægge noget ud på Internettet uden at gøre brug af programmører.

- Hvert firma mener, at det har en "helt særlig" Internet problemstilling og går derefter til et andet firma, hvor de kan få løst deres "helt særlige" problem. Men nu viser det sig, at mange virksomheder faktisk ser muligheden for at man kan standardisere disse "helt særlige behov" og få et standardværktøj i stedet, siger Thomas Marschall, salgsdirektør i Synkron til Mediawatch.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under rubrikken "Artikler".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også