MediaWatch

Ny europæisk e-gigant

Hverken Zoomit eller Elkoo er Internet butikker med egne varer på hylderne, men derimod tjenester som foretager prissammenligninger på de samme varer fra en række forskellige leverandører og skaber overblik over, hvor de pågældende varer er billigst.

Fusionsparterne giver udtryk for, at de primært ønsker at skabe Europa's førende e-handelstjeneste baseret på online prissammenligninger, men lægger ikke skjul på, at de har globale ambitioner, skriver digitoday.no. Selskabet vil tilbyde sammenligninger af opdaterede priser fra mere end 1500 butikker, som leverer til det europæiske marked.

Den nye chef for Kelcoo i Nordeuropa, nordmanden Johan Dolven, siger om fusionen: -Fusionen placerer os i en førerposition i Europa og gør os meget konkurrencedygtige på globalt plan. Potentialet for yderligere vækst er vældig stort, idet stadig flere forhandlere indser, hvordan de kan drage fordel af denne nye og omkostningseffektive måde at øge omsætningen på.

Samtidig med fusionen gennemfører det nye selskab en udstedelse af nye aktier for 120 millioner norske kroner, hvorved selskabets kontantbeholdning runder 400 millioner norske kroner. Selskabet sigter mod en samlet omsætning i år på 24 millioner kroner og forventer, at dette vil stige til 120 millioner kroner til næste år, siger den nye topchef for Kelcoo, franskmanden Pierre Chappaz.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Seneste nyt

Se flere jobs