Financial Times investerer i Business.com

MediaWatch

Business.coms startede op på Internettet i juni måned, i første omgang med et omfattende business-directory og har siden da udvidet med en række øvrige tjenester som for eksempel profiler af tusinder af amerikanske virksomheder. Financial Times investerer omkring 30 millioner dollar i Business.com, hvilket repræsenterer Financial Times hidtidig største investering i en amerikansk business-portal. Blandt de øvrige investorer er Cahners Business Information, der er en division under den engelsk-hollandske udgivergruppe Reed Elsevier, IndustryClick, der er en underafdeling under amerikanske Primedia og McGraw-Hill, skriver Financial Times.

Aftalen indebærer at Financial Times Group får en fremtrædende placering på Business.com's portal med bestemte FT.com sites og guides. Aftalen er et led i Financial Times's bestræbelser på at udvide sit engagement på det amerikanske marked. Stephen Hill, der er CEO for Financial Times Group, håber at investeringen i Business.com vil hjælpe til at udbrede amerikanernes kendskab til FT. Specielt efter at en dyr reklame-kampagne i år har vist sig kun at have en beskeden indflydelse på antallet af brugere på FT.com.

Stephen Hill ser det amerikanske marked som et "støjende" marked at slå igennem på, og håber med investeringen i Business.com, at det vil vise sig at være en mere effektivt middel frem for reklamekampagner, som man dog fortsat vil køre sideløbende. FT.com er på udsigt efter en række lignende aftaler som den med Business.com med vægt på udveksling af indhold.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også