MediaWatch

Ændring af radio- og fjernsynsloven

Lovudkastet består først og fremmest af lovændringer, der er nødvendige som følge af den mediepolitiske aftale af 28. marts 2000 om mediepolitikken 2001-2004 og tillægsaftalen til den gældende medieaftale om DAB (digital radio).

Det vil bl.a. sige forslag til regler om udbud af den fjerde, landsdækkende radiokanal og den femte, næsten landsdækkende radiokanal samt af digitale radio- og tv-sendemuligheder. Endvidere foreslås der oprettet et Radio og tv-nævn, som bl.a. skal føre tilsyn med de radio- og tv-foretagender, som får tilladelse til at gøre brug af de nye sendemuligheder samt et Public Service Råd, som skal sikre "revision" af DR's og TV 2's public service-regnskaber. Endelig indeholder lovudkastet regler om reklamer rettet mod børn og reklamer for produkter til børn i reklameblokke omkring børneudsendelser.

Det er hensigten at fremsætte lovforslaget for Folketinget i begyndelsen af november med henblik på, at lovændringerne kan vedtages og træde i kraft pr. 1. januar 2001.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs