Trængsel på TV-reklamemarkedet

MediaWatch

Mediabureauet Mediacom vurderer, at kanaler som Discovery, MTV og Cartoon Network er de mest interessante, fordi de hver især har en stærk programprofil og lave kontaktpriser til deres kernemålgrupper.

Flere af dem har pæne seerandele og en ganske god nettodækning. Også mediebureauet Carat Danmark fremhæver Cartoon Network, der med dansk tale kan blive markedsleder på børnemarkedet når TV 2 stopper med at sende reklamer omkring børneprogrammer.

Af andre satellitstationer nævner Mediacom DK4, TVBio+, BBC World, CNN og CNBC. For de flestes vedkommende er der tale om satellitstationer, hvor deres reklamer kan ses i andre lande. Dette skal dog ikke være en hindring for annoncørerne, mener Mediacom, da TV-seningen på satellitstationerne generelt er stærk i Danmark. Mediacom anbefaler sine kunder at vurdere effekten ved at bruge de nævnte stationer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også