Mediabureauet Mediacom vurderer, at kanaler som Discovery, MTV og Cartoon Network er de mest interessante, fordi de hver især har en stærk programprofil og lave kontaktpriser til deres kernemålgrupper.
Flere af dem har pæne seerandele og en ganske god nettodækning. Også mediebureauet Carat Danmark fremhæver Cartoon Network, der med dansk tale kan blive markedsleder på børnemarkedet når TV 2 stopper med at sende reklamer omkring børneprogrammer.
Af andre satellitstationer nævner Mediacom DK4, TVBio+, BBC World, CNN og CNBC. For de flestes vedkommende er der tale om satellitstationer, hvor deres reklamer kan ses i andre lande. Dette skal dog ikke være en hindring for annoncørerne, mener Mediacom, da TV-seningen på satellitstationerne generelt er stærk i Danmark. Mediacom anbefaler sine kunder at vurdere effekten ved at bruge de nævnte stationer.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.