Internetsvindel eskalerer

MediaWatch

Det er kredit og informationsselskabet Experian, der har undersøgt en række firmaer og detailhandler med høj svindelrate. Experians undersøgelser viser, at det især er forretningssektorer, der handler med software, el-varer og billetsalg, som er særlig udsatte for økonomisk svindel. Det skriver Financiel Times.

Op til 40 procent af de undersøgte butikker inden for ovennævnte varegrupper melder om serielle krænkelser. Lige så mange kunne meddele, at de havde været udsat for den samme svindler flere gange, og ca. 60 procent sagde, at det tog mere end en måned at identificere selve svindelen hvilket medførte at det lykkedes internetsvindleren at lave sine numre flere gange.

Det er først og fremmest de detailhandlende på Internettet - og ikke kunderne - der er de økonomiske tabere, når der bliver svindlet på Internettet. I England skal internethandlende kun hæfte for de første 50 pund, hvorimod de detailhandlende hæfter for det fulde tab.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også