Den globale e-handel udgør ifølge Forrester Research i dag totalt set 57 milliarder dollars - og allerede i dag er logistik og levering nogle af de mest skrøbelige områder for virksomheder, der driver e-handel. Når den globale e-handel i 2004 ifølge Forrester Research rammer et niveau på 6,8 billioner dollars er det tvingende nødvendigt, at logistik og levering organiseres langt mere effektivt, end tilfældet er i dag. I modsat fald kan logistik og levering blive de to faktorer, som effektivt hindrer en markedsbaseret udvikling af e-handlen.
Forrester peger på, at virksomhederne kan fremme vilkårene for den forventede vækst i den globale e-handel ved at skabe globale døgnåbne forsyningslinier. Disse forsyningslinier består af specialiserede leverandører, som er i stand til at levere "real time", således at virksomhederne ikke er bundet af tidskrævende ladning og fragt m.v. Etableringen af sådanne "e-business networks" vil medføre, at de traditionelle - og ofte langsommelige - leveringskæder nedbrydes og afløses af langt mere fleksible forsyningsenheder, som opererer via Internettet døgnet rundt.
De to rapporter fra Forrester hedder henholdsvis "Manufacturing Deconstructed" og "Delivering The Global Goods".