E-business som strategisk værktøj

MediaWatch

Undersøgelsen viser blandt andet, at kun fire procent af disse topledere udpeger e-business som den vigtigste forretningsmæssige udfordring. Ikke desto mindre er næsten ¾ af virksomhederne (72 procent) engageret i at etablere eller opretholde e-business strategier, mens 57 procent af toplederne giver udtryk for, at e-business har medført ændringer i måden at drive forretning på.

Resultatet af undersøgelsen viser således, at mange topledere er bevidste om anvendelsen af e-business som et vigtigt strategisk værktøj, men at toplederne samtidig er forsigtige med at udråbe e-business som en selvstændig succesfaktor. I stedet betragtes e-business som en integreret del af en samlet forretnings- og teknologi strategi. Således fandt 37 procent af toplederne, at det mest betydningsfulde strategiske område for deres virksomheder er implementering af teknologi i virksomhedernes forretningsplaner.

I alt 78 procent af toplederne tilkendegiver i undersøgelsen, at teknologiens rolle er meget vigtig for deres virksomheders fremtidige succes, mens 77 procent giver udtryk for, at investeringen i informationsteknologi vil stige over de kommende tre år.

Undersøgelsen er baseret på interviews med 251 topledere fra 26 forskellige lande og fordelt på 10 forskellige industrier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også