MediaWatch

Boo.com forklarer fiasko

En tidligere teknisk chef hos Boo.com, Tristan Louis, var inviteret til e-Scandinavia konferencen med henblik på at dele ud af Boo.com's negative erfaringer på B2C-markedet. Han pegede på fem forskellige punkter, som efter hans opfattelse var medvirkende årsag til Boo.com's fiasko.

Blandt andet var det Tristan Louis's holdning, at forventninger til Boo.com havde været spændt til bristepunktet som følge af omfattende mediedækning forud for den egentlige lancering af Boo.com og som følge af de store kapitalsummer anvendt på udvikling af Boo.com. Det opskruede forventningspres var i stedet med til skabe store skuffelser hos brugerne - både for så vidt angår Boo.com's indhold og funktioner.
Tristan Louis gav endvidere udtryk for, at Boo.com havde baseret væsentlige dele af virksomhedens strategi på analyser, som var blevet udarbejdet særskilt for Boo.com - analyser som viste sig ikke at hold stik. For eksempel havde Boo.com baseret en del af den tekniske løsning på, at bredbånds-adgang til Internettet ville få et gennembrud sideløbende med lanceringen af Boo.com, hvilket ikke holdt stik. Endvidere havde en analyse spået et langt større markedspotentiale for Boo.com, end der i praksis viste sig at være.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under rubrikken artikler.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs