MediaWatch

Interaktiv markedsføring via netværk

Når vi udfordrer Internettet som kommercielt medie for at udnytte de nyeste teknologiske muligheder optimalt er der især ét område, hvor nye muligheder er mange og indlysende: det personlige data netværk.

Det lyder meget fancy, men i virkeligheden er det en meget simpel videreudvikling af den idé, som Internettet oprindeligt bygger på.

Det personlige data netværk indebærer, at alle ens data lagres på Internettet, så man har adgang til dem, hvor som helst og når som helst. Formålet er at imødekomme det stigende krav om at kunne bruge personlige data på forskellige platforme.

Allerede i dag deler mange deres kalender og e-mail mellem computeren på kontoret, deres PDA (håndholdt computer som f.eks. Palm Pilot) og deres hjemmecomputer.

Antallet af platforme vil stige kraftigt i de kommende år, efterhånden som der kommer gang i udbredelsen af WAP-telefoner og smartphones, digitalt og interaktivt TV - og en mængde andre muligheder som for eksempel interaktive stande eller "boder" på stationer og i lufthavne.

Læs hele artiklen af Johan Boserup, The Media Partnership A/S i Mediawatch, nyhedsbrevet om Internettet nummer 3 af 8. september 2000.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs