Interaktiv markedsføring via netværk

MediaWatch

Når vi udfordrer Internettet som kommercielt medie for at udnytte de nyeste teknologiske muligheder optimalt er der især ét område, hvor nye muligheder er mange og indlysende: det personlige data netværk.

Det lyder meget fancy, men i virkeligheden er det en meget simpel videreudvikling af den idé, som Internettet oprindeligt bygger på.

Det personlige data netværk indebærer, at alle ens data lagres på Internettet, så man har adgang til dem, hvor som helst og når som helst. Formålet er at imødekomme det stigende krav om at kunne bruge personlige data på forskellige platforme.

Allerede i dag deler mange deres kalender og e-mail mellem computeren på kontoret, deres PDA (håndholdt computer som f.eks. Palm Pilot) og deres hjemmecomputer.

Antallet af platforme vil stige kraftigt i de kommende år, efterhånden som der kommer gang i udbredelsen af WAP-telefoner og smartphones, digitalt og interaktivt TV - og en mængde andre muligheder som for eksempel interaktive stande eller "boder" på stationer og i lufthavne.

Læs hele artiklen af Johan Boserup, The Media Partnership A/S i Mediawatch, nyhedsbrevet om Internettet nummer 3 af 8. september 2000.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også