MediaWatch

Internetsurferne svigter T-Online

Den gennemsnitlige opholdsvarighed som en surfer bruger på T-Online er i det forgangne halve år halveret. Mens den månedlige opholdsvarighed i januar var på næsten 80 minutter var den i den foregående måned faldet til 45 minutter og i juli helt nede på 36 minutter, skriver Financiel Times Deutschland.

Situationen kan blive alvorlig for T-Online, da T-Onlines evne til at tiltrække reklamekunder ikke kun hænger sammen med antallet af surfere, der besøger portalen, men også af besøgenes opholdsvarighed. Da opholdsvarigheden er et pejlemærke for, hvor attraktiv indholdet af bannerreklamerne er. Tidligere presseforlydender om tilbagegangen af T-Onlines faldende popularitet fik T-Onlines aktiekurs til at falde med ca. 6 procent.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs