MediaWatch

Internetsurferne svigter T-Online

Den gennemsnitlige opholdsvarighed som en surfer bruger på T-Online er i det forgangne halve år halveret. Mens den månedlige opholdsvarighed i januar var på næsten 80 minutter var den i den foregående måned faldet til 45 minutter og i juli helt nede på 36 minutter, skriver Financiel Times Deutschland.

Situationen kan blive alvorlig for T-Online, da T-Onlines evne til at tiltrække reklamekunder ikke kun hænger sammen med antallet af surfere, der besøger portalen, men også af besøgenes opholdsvarighed. Da opholdsvarigheden er et pejlemærke for, hvor attraktiv indholdet af bannerreklamerne er. Tidligere presseforlydender om tilbagegangen af T-Onlines faldende popularitet fik T-Onlines aktiekurs til at falde med ca. 6 procent.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs