MediaWatch

Pop.com lukker ned

Ud af 80 medarbejdere vil flertallet blive afskediget i løbet af denne uge. Ledelsen i Dream Works og Imagine Entertainment, der er partnere i sitet, besluttede i weekenden at stoppe aktiviteterne efter det mislykkedes at finde en køber til firmaet. Det var ellers på tale at Pop.com skulle sælges til den uafhængige film portal IFILM, der endte med at bakke ud af handlen, skriver New York Times.

Pop.com's fiasko kan meget vel påvirke den i forvejen vaklende Internet underholdnings branche, der allerede er i færd med at fyre medarbejdere, og som lider under de nervøse udsving på aktiemarkedet i hele dot.com sektoren. Tidligere på året gik det galt for Digital Entertainment Network, der ellers var førende på markedet for internetunderholdning.

Pop.com's fiasko kan især vise sig at blive problematisk for mindre firmaer, der søger investorer til Internet underholdningssites og mangler store navne i baggrunden som Steven Spielberg. En partner fra investeringsfirmaet BrandWidth Capital, Sanjay Malhotra, vurderer dog, at det ikke længere er nok at et firma som Pop.com har store navne og kapital i ryggen, fordi markedet har ændret sig og kræver en anderledes planlægning. Pop.com manglede en fast og sammenhængende forretningsplan og ikke mindst en kompetent ledelse, mener hun.

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs