MediaWatch

TV 2 vil have belyst de nye konkurrencevilkår

Ansporet at den informations-teknologiske udvikling har TV 2 iværksat en større undersøgelse sammen med KPMG for at finde ud af, hvordan stationen skal konkurrere i fremtiden. Specielt Internettet og TV 2s website er centrale elementer i undersøgelsen, og Peter Parbo ønsker også den fremtidige finansiering af TV 2 undersøgt, skriver Børsen.

Ifølge Peter Parbo bliver det vigtigt for TV 2 at få nogle favorable rammebetingelser i forbindelse med udmøntningen af medieforliget til lov, som kan sikre stationen vækstmuligheder og konkurrencedygtighed.

Konsulentfirmaet KPMG har netop bistået BBC med udvikling af forslag til, hvordan den britiske public service station skal klare sig i fremtidens informationssamfund. En del af planen for BBC går netop ud på at kommercialisere dele af stationens Internet-interesser.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs