MediaWatch

TV 2 vil have belyst de nye konkurrencevilkår

Ansporet at den informations-teknologiske udvikling har TV 2 iværksat en større undersøgelse sammen med KPMG for at finde ud af, hvordan stationen skal konkurrere i fremtiden. Specielt Internettet og TV 2s website er centrale elementer i undersøgelsen, og Peter Parbo ønsker også den fremtidige finansiering af TV 2 undersøgt, skriver Børsen.

Ifølge Peter Parbo bliver det vigtigt for TV 2 at få nogle favorable rammebetingelser i forbindelse med udmøntningen af medieforliget til lov, som kan sikre stationen vækstmuligheder og konkurrencedygtighed.

Konsulentfirmaet KPMG har netop bistået BBC med udvikling af forslag til, hvordan den britiske public service station skal klare sig i fremtidens informationssamfund. En del af planen for BBC går netop ud på at kommercialisere dele af stationens Internet-interesser.

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs