MediaWatch

Valtech har kurs opad

Det franske internetbureau Valtech har i løbet af årets første seks måneder formået at give et overskud på 15,6 millioner kroner på driften ud af en omsætning, der er vokset med 210 procent. Det danske Ahead indgår ikke i regnskabet før ved andet halvår, skriver Jyllands-Posten.

Det forventes, at Ahead vil få en omsætning på ca. 75 millioner kroner i første halvår uden aktiviteterne i Tyskland og England er iberegnet. Valtech forventer et driftsresultat for hele året svarende til 7 procent af omsætningen. Hvilket betyder, at både venture firmaet 2M Invest og Heimburger får overskud. Den generelle tendens indenfor dot.com branchen er ellers, at kurserne er raslet ned. Finansdirektør i Valtech, Mikael Thinghuus, giver udtryk for stor tilfredshed med resultaterne i både Ahead og Valtech.

Ventureselskabet 2M Invest høster en gevinst på 165 millioner kroner på en investering sidste år på blot 18 millioner kroner i Ahead, såfremt kursniveauet holdes frem til 2001. Jens Heimburger og 2M Invest har lov til at sælge 15 procent af deres aktier, og de må sælge yderligere 40 procent til april. De sidste 50 procent må vente til efteråret 2001.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs