Vi er fem typer, der er på Internettet

MediaWatch

Det er den segmentering BBDO og AC Nielsen AIM har brugt i en ny analyse af de danske surferes forbrugsvaner på Internettet. Hvor meget de ønsker at spendere, og hvilke varer der bliver klikket OK til? De tre største grupper er den målrettede, den kritiske og den magelige bruger. Det skriver Computerworld.

Den "målrettede" bruger, som der er 31 procent af, er positivt indstillet over for Internettet og den ny teknologi, og han er erfaren med og parat til online-handel. Den "kritiske" bruger, som der er 25 procent af, er ambivalent over for Internettet. Han er kritisk over for Internettet som handelsmedium og ser kritisk på Internettets lødighed og manglende kontrol.

Den "magelige" bruger, som der er 21 procent af, er generelt positiv over for Internettet. Han er interesseret i elektronik, ser Internet og computere som statussymboler, og han betragter Internettet som et underholdningsmedium, og så er han den, der er villig til handle for de største beløb på Internettet.

BBDO og AC Nielsen AIM har foretaget ca. 1.000 kvalitative og kvantitative interviews. Ifølge BBDO er der tale om det mest omfattende studie af danske brugere på Internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også