MediaWatch

A-Pressen investerer i mobiltelefoni

A-Pressens datterselskab, A-Pressen Elektroniske Medier AS, har købt sig ind som aktionær i selskabet Mobile FEED AS med en ejerandel på 26 procent. FEED markedsfører sig særligt over for ungdommen med henblik på at blive en ledende aktør inden for mobilt Internet og leverer indholds- og underholdningstjenester inden for bl.a. SMS og WAP.

A-Pressen investerer, ifølge egne oplysninger, i Mobile FEED for at være med til at udvikle tjenester til de fremtidige mediebrugere. - Dagens ungdom vil sætte standarden for, hvordan meget af medieforbruget vil udvikle sig i fremtiden, siger Bjørn Larsen, som er adm. direktør i A-Pressens Elektroniske Medier og peger på, at Mobile FEED har særlig kompetence inden for ungdom, trends og udvikling af tjenester.

Mobile FEED opfatter det på sin side som en styrke for selskabet at samarbejde med A-Pressens Elektroniske Medier, som ifølge markedschef Trond Bugge kan tilføre Mobile FEED særlig erfaring og indsigt fra medieverdenen.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs