MediaWatch

A-Pressen investerer i mobiltelefoni

A-Pressens datterselskab, A-Pressen Elektroniske Medier AS, har købt sig ind som aktionær i selskabet Mobile FEED AS med en ejerandel på 26 procent. FEED markedsfører sig særligt over for ungdommen med henblik på at blive en ledende aktør inden for mobilt Internet og leverer indholds- og underholdningstjenester inden for bl.a. SMS og WAP.

A-Pressen investerer, ifølge egne oplysninger, i Mobile FEED for at være med til at udvikle tjenester til de fremtidige mediebrugere. - Dagens ungdom vil sætte standarden for, hvordan meget af medieforbruget vil udvikle sig i fremtiden, siger Bjørn Larsen, som er adm. direktør i A-Pressens Elektroniske Medier og peger på, at Mobile FEED har særlig kompetence inden for ungdom, trends og udvikling af tjenester.

Mobile FEED opfatter det på sin side som en styrke for selskabet at samarbejde med A-Pressens Elektroniske Medier, som ifølge markedschef Trond Bugge kan tilføre Mobile FEED særlig erfaring og indsigt fra medieverdenen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs