Cisco satser på indhold

MediaWatch

Cisco har indledt et samarbejde med en række Internetudbydere og indholdsleverandører med henblik på at skabe en åben standard for levering af indhold. Hensigten er at optimere distributionen af bl.a. store on-demand indholdsprodukter i et forsøg på at gøre Internettet lige så hurtigt og effektivt som TV, skriver UpsideToday.

Meddelelsen fra Cisco kommer få dage efter, at America Online (AOL) introducerede et lignende initiativ med en række andre samarbejdspartnere.

Tanken bag udviklingen af den nye teknologi er at lagre al information så tæt på brugeren som muligt, således at brugeren får hurtigst mulig adgang til informationen. Samtidig vil der være tale om en sammenkobling af netværk, som gør det muligt at opdatere data og information hurtigere og bedre, end tilfældet er i dag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også