MediaWatch

Cisco satser på indhold

Cisco har indledt et samarbejde med en række Internetudbydere og indholdsleverandører med henblik på at skabe en åben standard for levering af indhold. Hensigten er at optimere distributionen af bl.a. store on-demand indholdsprodukter i et forsøg på at gøre Internettet lige så hurtigt og effektivt som TV, skriver UpsideToday.

Meddelelsen fra Cisco kommer få dage efter, at America Online (AOL) introducerede et lignende initiativ med en række andre samarbejdspartnere.

Tanken bag udviklingen af den nye teknologi er at lagre al information så tæt på brugeren som muligt, således at brugeren får hurtigst mulig adgang til informationen. Samtidig vil der være tale om en sammenkobling af netværk, som gør det muligt at opdatere data og information hurtigere og bedre, end tilfældet er i dag.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs