MediaWatch

Auktioner på digitalt TV

Bidlet vil give sig i kast med TV for at tilbyde en avanceret form for TV-shopping, nemlig auktion via digital TV. Efter den svenske lancering er planen også at tilbyde tjenesten til norske og danske TV-surfere.

Der er mange som er fortrolige med tekst-TV men helt uerfarne med Internet. Denne gruppe forventer Bidlet også vil føle sig trygge ved at handle på en interaktiv auktionstjeneste på TV.

Der er også danske planer, men det danske kontor afventer de svenske erfaringer, inden man lancerer QXL.dk - Internet på dansk TV.

Henrik Bech fra Bidlet Danmark tror, at digital TV-shopping vil samle familierne foran TV-apparatet, fremfor at blive opfattet som en del af fars hjemmearbejde, når han er på nettet på sin hjemme PC. Nu kan familien sammen surfe på nettet foran fjernsynet og eksempelvis bestille dagligvarer til levering næste dag, eller prøve spændingen ved netauktioner.

Bidlet blev for nylig opkøbt af den engelske auktionsgiganten QXL.com.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs