MediaWatch

BBC overvejer reklamefinansiering af websites

BBC presses af den engelske regering til selv at generere omsætning, og det er på den baggrund, at TV-stationen nu øger sin indsats ud i den kommercielle verden.

I dag finansieres BBCs samlede budget på omkring 2,3 milliarder pund i overvejende grad via en obligatorisk licens på 104 pund for alle britiske hjem, som har et TV-apparat.

Ifølge generaldirektør Greg Dyke risikerer BBCs online aktiviteter, som sidste år modtog 32 millioner pund i offentlig støtte, at blive udkonkurreret af andre Internet-selskaber, som i øjeblikket investerer massivt i nye og bedre tjenester.

BBC er ikke i stand til at matche disse enorme investeringer, og derfor mener generaldirektøren, at BBC bliver nød til at overveje forskellige alternativer - et af disse alternativer kunne være reklamefinansiering, skriver WSJ.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs