MediaWatch

BBC overvejer reklamefinansiering af websites

BBC presses af den engelske regering til selv at generere omsætning, og det er på den baggrund, at TV-stationen nu øger sin indsats ud i den kommercielle verden.

I dag finansieres BBCs samlede budget på omkring 2,3 milliarder pund i overvejende grad via en obligatorisk licens på 104 pund for alle britiske hjem, som har et TV-apparat.

Ifølge generaldirektør Greg Dyke risikerer BBCs online aktiviteter, som sidste år modtog 32 millioner pund i offentlig støtte, at blive udkonkurreret af andre Internet-selskaber, som i øjeblikket investerer massivt i nye og bedre tjenester.

BBC er ikke i stand til at matche disse enorme investeringer, og derfor mener generaldirektøren, at BBC bliver nød til at overveje forskellige alternativer - et af disse alternativer kunne være reklamefinansiering, skriver WSJ.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Mere fra MediaWatch

En ny medieaftale kan være på trapperne

Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs