AOLTV offentliggør indholds-politik

MediaWatch

Verdens største Internet-tjeneste, AOL, har oplyst overfor de amerikanske konkurrencemyndigheder, som i øjeblikket undersøger AOLs sammenlægning med Time Warner, at AOL er i gang med at indgå aftaler med video-programmører om at levere indhold til AOLTVs Internet-platform, skriver CNN.

De amerikanske konkurrencemyndigheder overvejer i øjeblikket i hvilken omfang AOLs fusion med Time Warner, har offentlige konsekvenser for konkurrencesituationen.

AOLs direktør for telekommunikationspolitik Steven Teplitz indrømmer overfor FCC, at aftalerne vil indbære kryds-markedsføring og promotion, og at det kan medføre visse indskrænkninger, men at det vil stå AOLs indholdsleverandører frit at levere reklamer, links, værksøjer og services fra enhver anden virksomheds web-site, og at abonnenter til AOLTV kan skaffe sig adgang til disse web-sites via AOLTVs web-browser.

Ifølge AOL bliver der imidlertid også tale om, at AOLs partnere, som leverer interaktivt indhold der er tilpasset og udviklet for AOLTV, vil blive underlagt visse betingelser og standarder. Der kan her blive tale om at AOLTV-aftaler vil forbyde indholdsleverandører at markedsføre AOLs konkurrenter på de web-sites, som er specialtilpasset til at levere interaktivt indhold for AOLTV.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også