Dot.dk har det godt

MediaWatch

Det viser en ny undersøgelse, som reklamebureauet BBDO har foretaget om holdninger til Internettet og elektronisk handel. Det er de unge mænd fra hovedstadsområdet, der ifølge den nye undersøgelse surfer flittigst og samtidig er mest grænseoverskridende i deres klik, skriver Jyllands-Posten.

- Dot.dk har det godt. Det er dot.com, som har et problem. Kun 17 procent af danske mænd og 8 procent af kvinderne surfer mest på udenlandske internetsider. Så selv om fascinationen af de globale muligheder er store, er der stadig tale om en meget lokal ting, siger strategisk planlægger Katrin Muth fra reklamebureauet BBDO.

Ifølge undersøgelsen har tre fjerdedele af dem, der handler på Internettet, gode erfaringer med det. Men undersøgelsen peger også på, at problemerne for Internet-surfere, der handler på Internettet, oftest er, for dårlig levering af varer, bytning af varer og bøvl med at få pengene retur.

BBDO og analyseinstituttet AC Nielsen AIM har foretaget 947 samtaler med et repræsentativt udsnit af den Internet-surfende danske befolkning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også