MediaWatch

Dot.dk har det godt

Det viser en ny undersøgelse, som reklamebureauet BBDO har foretaget om holdninger til Internettet og elektronisk handel. Det er de unge mænd fra hovedstadsområdet, der ifølge den nye undersøgelse surfer flittigst og samtidig er mest grænseoverskridende i deres klik, skriver Jyllands-Posten.

- Dot.dk har det godt. Det er dot.com, som har et problem. Kun 17 procent af danske mænd og 8 procent af kvinderne surfer mest på udenlandske internetsider. Så selv om fascinationen af de globale muligheder er store, er der stadig tale om en meget lokal ting, siger strategisk planlægger Katrin Muth fra reklamebureauet BBDO.

Ifølge undersøgelsen har tre fjerdedele af dem, der handler på Internettet, gode erfaringer med det. Men undersøgelsen peger også på, at problemerne for Internet-surfere, der handler på Internettet, oftest er, for dårlig levering af varer, bytning af varer og bøvl med at få pengene retur.

BBDO og analyseinstituttet AC Nielsen AIM har foretaget 947 samtaler med et repræsentativt udsnit af den Internet-surfende danske befolkning.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs