MediaWatch

Internetkampagner virker på børn

Nielsen//NetRatings informationer er baseret på brugerpaneler i en række lande verden over. Resultaterne fra undersøgelsen i juni måned, baseret på det amerikanske panel viser, at børn i aldersgruppen 2-11 år er langt mere tilbøjelige til at klikke på et annoncebanner end nogen anden aldersgruppe.

De aktuelle data fra Nielsen//NetRatings viser, at amerikanske børn har en gennemsnitlig klikrate på 0,87 procent, hvorimod alle amerikanske internetbesøgende tilsammen i juni måned havde en gennemsnitlig klikrate på kun 0,45 procent.

Når man ser på målgruppen 12-20 år ser klikraten helt anderledes ud. Ifølge Nielsen//NetRatings målinger i juni 2000, har de 12-17-årige en gennemsnitlig klikrate på 0,19 procent og for gruppen 18-20 år ligger raten på 0,11 procent. Nielsen//NetRatings informationer er baseret på brugerpaneler i en række lande verden over.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs