Internetkampagner virker på børn
Nielsen//NetRatings informationer er baseret på brugerpaneler i en række lande verden over. Resultaterne fra undersøgelsen i juni måned, baseret på det amerikanske panel viser, at børn i aldersgruppen 2-11 år er langt mere tilbøjelige til at klikke på et annoncebanner end nogen anden aldersgruppe.
De aktuelle data fra Nielsen//NetRatings viser, at amerikanske børn har en gennemsnitlig klikrate på 0,87 procent, hvorimod alle amerikanske internetbesøgende tilsammen i juni måned havde en gennemsnitlig klikrate på kun 0,45 procent.
Når man ser på målgruppen 12-20 år ser klikraten helt anderledes ud. Ifølge Nielsen//NetRatings målinger i juni 2000, har de 12-17-årige en gennemsnitlig klikrate på 0,19 procent og for gruppen 18-20 år ligger raten på 0,11 procent. Nielsen//NetRatings informationer er baseret på brugerpaneler i en række lande verden over.
Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler