Internetkampagner virker på børn

MediaWatch

Nielsen//NetRatings informationer er baseret på brugerpaneler i en række lande verden over. Resultaterne fra undersøgelsen i juni måned, baseret på det amerikanske panel viser, at børn i aldersgruppen 2-11 år er langt mere tilbøjelige til at klikke på et annoncebanner end nogen anden aldersgruppe.

De aktuelle data fra Nielsen//NetRatings viser, at amerikanske børn har en gennemsnitlig klikrate på 0,87 procent, hvorimod alle amerikanske internetbesøgende tilsammen i juni måned havde en gennemsnitlig klikrate på kun 0,45 procent.

Når man ser på målgruppen 12-20 år ser klikraten helt anderledes ud. Ifølge Nielsen//NetRatings målinger i juni 2000, har de 12-17-årige en gennemsnitlig klikrate på 0,19 procent og for gruppen 18-20 år ligger raten på 0,11 procent. Nielsen//NetRatings informationer er baseret på brugerpaneler i en række lande verden over.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også