Stepstone prioriterer PR frem for overskud

MediaWatch

Stepstone der i 1997 startede i Danmark, er et af de største Internetbaserede markeder for jobannoncer i landet. Årsagen til det store underskud er, at der er brugt enorme summer på opbygningen af en salgsorganisation og til markedsføring. Underskuddet blev dog mindre end selskabet havde beregnet, skriver Berlingske Tidende.

Selskabet havde 30 ansatte sidste år, som i gennemsnit tjente 375.000 kroner om året og ifølge årsberetningen planlægger selskabet fortsat at afsætte betydelige beløb til markedsføring. Selskabet offentliggør ikke omsætning eller salgstal, og det er derfor svært at vide, hvad annoncerne har kostet aktionærerne, men selskabet har offentliggjort bruttofortjenesten, der var negativ.

Stepstone koncernens Oslo-baserede hovedkvarter gav et underskud på 180 millioner kroner i 1999. Stepstone blev grundlagt i 1996 og har aktiviteter i adskillige europæiske lande. Koncernen ejes af finansielle investorer, den norske mediegigant Orkla og Schibsted.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også