Butiksindretningsekspert Arne Nielsen fra firmaet Brugger & Nielsen mener, at Internet-butikkerne slet ikke kan konkurrere med almindelige butikker, når det gælder de varegrupper, som man køber ude i byen, fordi man bliver fristet af et godt tilbud, skriver Jyllands-Posten.
Og netbutikkerne fejler også når det gælder almindelige dagligvarer, hvor de åbenbart ikke har taget ved lære af flere hundrede års erfaring med detailhandel, mener Gert Birnbacher, der er formand for Foreningen Dansk Internethandel. De er nemlig hverken billigere eller hurtigere end de almindelige butikker, så der er slet ingen grund til at handle i dem, mener Birnbacher.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.