Forsikringsselskaber fejler på Internettet

MediaWatch

Analysefirmaet Strand Consult har undersøgt 16 ledende forsikringsselskabers kundebehandling på Internettet. Testen omfatter de enkelte forsikringsselskabers service, produkter og evne til at rådgive kunden.

De 16 selskaber, hvor de 13 udelukkende er forsikringsselskaber, og de tre er forsikringsrelaterede bankers hjemmesider, er i undersøgelsen blevet undersøgt med hensyn til 158 punkter.

Teleanalytiker John Strand konkluderer ud fra undersøgelsen, at forsikringsselskaberne forsømmer traditionelle dyder og behandler kunderne med ligegyldighed, og hvis ikke selskaberne formår at få gjort noget ved de problemer, så vil det betyde kollektivt selvmord på Internettet, skriver Jyllands Posten.

Forsikringsselskabernes utilstrækkeligheder på Internettet vil ifølge John Strand underminere selskabernes traditionelle styrker, og det kan komme til at betyde afskedigelser af assurandører. Problemet er, at forsikringsselskaberne er for dårlige til at følge op på kundehenvendelser, og det gør kunderne illoyale, så de får lettere ved at skifte videre til et andet forsikringsselskab.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også