MediaWatch

Forsikringsselskaber fejler på Internettet

Analysefirmaet Strand Consult har undersøgt 16 ledende forsikringsselskabers kundebehandling på Internettet. Testen omfatter de enkelte forsikringsselskabers service, produkter og evne til at rådgive kunden.

De 16 selskaber, hvor de 13 udelukkende er forsikringsselskaber, og de tre er forsikringsrelaterede bankers hjemmesider, er i undersøgelsen blevet undersøgt med hensyn til 158 punkter.

Teleanalytiker John Strand konkluderer ud fra undersøgelsen, at forsikringsselskaberne forsømmer traditionelle dyder og behandler kunderne med ligegyldighed, og hvis ikke selskaberne formår at få gjort noget ved de problemer, så vil det betyde kollektivt selvmord på Internettet, skriver Jyllands Posten.

Forsikringsselskabernes utilstrækkeligheder på Internettet vil ifølge John Strand underminere selskabernes traditionelle styrker, og det kan komme til at betyde afskedigelser af assurandører. Problemet er, at forsikringsselskaberne er for dårlige til at følge op på kundehenvendelser, og det gør kunderne illoyale, så de får lettere ved at skifte videre til et andet forsikringsselskab.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs