MediaWatch

Jatak lanceres trods strid om domænenavne

Lars Kolind og Tele Danmark Innovations fælles Internetfirma starter som planlagt, til trods for uenigheden omkring domænenavnet mellem danske Jatak.com og norske Yatack.dk, skriver Børsen.

Jatak tilbyder butikskæder at distribuerer reklamer via e-mail til forbrugere, som eksplicit har bedt om at få reklamerne tilsendt på Jataks hjemmeside. Norske Yatack er et stormagasin på Internettet, som i forbindelse med introduktionen i Danmark, har både har købt domænenavnet Yatack.dk og Jatak.dk.

Lars Kolind, som er engageret i Jatak via ventureselskabet Growth.dk, mener, at man nok skal finde frem til en løsning i navnestriden, og at danske Jatak har fat i den lange ende. Jataks direktør Hanne Østerby betragter det som en juridisk fodfejl, at det ikke er lykkes at få nedlagt fogedforbud mod norske Yatack.

Investorerne har angiveligt allerede skudt 20 millioner kroner i Jatak.com. Selskabet har i øjeblikket 16 ansatte, og der er allerede truffet aftaler med 24 butikskæder om distribution af reklamer til forbrugerne, heriblandt Irma, Merlin, Byggekram, Tele Danmark, Hallgren, Favør, Intersport og Kjær & Sommerfeldt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs