Højere reklameomsætning hos dot.com'ere

MediaWatch

Dot.com virksomhederne anvendte i alt cirka 67 millioner kroner på offline markedsføring i årets første seks måneder, svarende til næsten en fordobling i forhold til 1999, hvor der blev brugt 34 millioner i det første halvår, skriver Børsen.

Omkring 28 procent af dot.com virksomhedernes offline markedsføring blev brugt på TV, 27 procent på dagblade, 17 procent på husstandsomdelte reklamer, 15 procent på outdoor-reklamer, og syv procent blev brugt på radio.

En del af den stigende reklameomsætning i år 2000 kan tilskrives bankernes indtog på Internettet. Her har for eksempel de tre banker E*TRADE, Danske Netbank og SEBanken allerede brugt tilsammen mere end 10 millioner kroner på off-line markedsføring.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også




Sparerunden på Jyllands-Posten blev afsluttet i denne uge. | Photo: Joachim Ladefoged

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter