MediaWatch

Højere reklameomsætning hos dot.com'ere

Dot.com virksomhederne anvendte i alt cirka 67 millioner kroner på offline markedsføring i årets første seks måneder, svarende til næsten en fordobling i forhold til 1999, hvor der blev brugt 34 millioner i det første halvår, skriver Børsen.

Omkring 28 procent af dot.com virksomhedernes offline markedsføring blev brugt på TV, 27 procent på dagblade, 17 procent på husstandsomdelte reklamer, 15 procent på outdoor-reklamer, og syv procent blev brugt på radio.

En del af den stigende reklameomsætning i år 2000 kan tilskrives bankernes indtog på Internettet. Her har for eksempel de tre banker E*TRADE, Danske Netbank og SEBanken allerede brugt tilsammen mere end 10 millioner kroner på off-line markedsføring.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs