Højere reklameomsætning hos dot.com'ere

MediaWatch

Dot.com virksomhederne anvendte i alt cirka 67 millioner kroner på offline markedsføring i årets første seks måneder, svarende til næsten en fordobling i forhold til 1999, hvor der blev brugt 34 millioner i det første halvår, skriver Børsen.

Omkring 28 procent af dot.com virksomhedernes offline markedsføring blev brugt på TV, 27 procent på dagblade, 17 procent på husstandsomdelte reklamer, 15 procent på outdoor-reklamer, og syv procent blev brugt på radio.

En del af den stigende reklameomsætning i år 2000 kan tilskrives bankernes indtog på Internettet. Her har for eksempel de tre banker E*TRADE, Danske Netbank og SEBanken allerede brugt tilsammen mere end 10 millioner kroner på off-line markedsføring.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også