Packard Bell går fortsat frem

MediaWatch

I 1999 steg Packard Bells salg med hele 153 procent i Danmark, og det berettigede til en markedsandel på 2,9 procent.

Efter den store fremgang sidste år, lykkedes det alligevel Packard Bell at vokse med 66 procent og øge sin markedsandel til 3,1 procent i Danmark i anden kvartal af 2000, viser den seneste opgørelse fra analysevirksomheden Dataquest.

På europæisk plan ligger Packard Bell på tredjepladsen efter Compaq, der kun overgås af Fujitsu Siemens. På vigtige markeder som Belgien, Irland, Holland og Frankrig ligger Packard Bell helt i front.

- Vores stærke vækst på 254 procent af totalmarkedet skyldes i hovedtrækkene to forhold. Det bekræfter rigtigheden af vores salgsstrategi, der primært satser på distribution gennem detailhandelen, som er europæernes foretrukne måde at handle på, til trods for al "hype" om Internet handel. Folk er blevet mere beviste om, hvad de faktisk skal bruge en hjemme-PC til - og så bliver de mere eller mindre tilpassede kontor Pc'er, som sælges til hjemmebrug, utilstrækkelige, siger Rune Johansen, der er Packard Bells informations- og marketingchef i Norden.

Fra tidligere undersøgelser ved man, at op til 20 procent af alle PC'er faktisk aldrig bliver brugt, fordi folk ikke kan finde ud af, hvordan de skal bruges, og er mange er bange for at ødelægge noget ved at prøve sig frem.

Packard Bells fokus på pædagogik og brugerstimuli bidrager til at folk overvinder disse barriererne. Rune Johansen mener, at succesen også dækker over, at hjemmebrugeren er blevet mere specialiseret og krævende.

Derfor ser vi nu den stærke stigning i salget af fuldblods multimedie PC'er med modem, Internetadgang og en meget stor softwarepakke, der kan bruges af hele husstanden uanset køn, alder og computerkunnen. På alle disse områder står Packard Bell meget stærkt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også