MediaWatch

Amerikansk vækst i Internet annoncering

Stigningen var ikke bare voldsom fra første kvartal i fjor til første kvartal i år. 1,95 milliarder dollar er også en vækst på 9,9 procent fra det stærke fjerde kvartal i 1999, viser tallene fra Internet Advertising Bureau ifølge kampanje.com.

Forbrugstjenester står for 31 procent af annonceringen, finansielle tjenester 15 procent, dataselskaber 15 procent og nye medier for 12 procent.

Over halvdelen af annoncerne, 52 procent, var bannerannoncer. 27 procent var sponsorater, skriver Advertising Age.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs