MediaWatch

Amerikansk vækst i Internet annoncering

Stigningen var ikke bare voldsom fra første kvartal i fjor til første kvartal i år. 1,95 milliarder dollar er også en vækst på 9,9 procent fra det stærke fjerde kvartal i 1999, viser tallene fra Internet Advertising Bureau ifølge kampanje.com.

Forbrugstjenester står for 31 procent af annonceringen, finansielle tjenester 15 procent, dataselskaber 15 procent og nye medier for 12 procent.

Over halvdelen af annoncerne, 52 procent, var bannerannoncer. 27 procent var sponsorater, skriver Advertising Age.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs