MediaWatch

Bonnier i stor Internet satsning

Den nye Internet strategi kommer først og fremmest til udtryk i en portal ved navn Koll.se, der efter Bonniers plan skal være Sveriges største og senere lanceres i resten af Norden, skriver Berlingske Tidende.

Hovedportalen skal indeholde en sundhedsportal med hovedvægt på information og nyheder om at være sund og holde sig i form. En nyhedsportal med hovedvægt på erhvervsliv og privatøkonomi og en underholdningsportal med hovedvægt på film og musik med videre.

- Indtil nu har vi arbejdet meget selvstændigt i hvert enkelt Bonnier-selskab. Nu skal vil arbejde sammen, og det vil give os en masse fordele, siger Søren Hyldgaard, nyudnævnt danske direktør for sundhedsportalen.

Han hentyder i den forbindelse til, at Bonnier har en række stærke kompetenceområder gennem deres trykte magasiner, og at disse kompetencer naturligvis skal udnyttes bedst muligt i forbindelse med Internet udgivelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs