MediaWatch

Tele2 vinder abonnenter

Tele Danmark har nu for alvor fået konkurrence fra andre teleselskaber, efter at det i flere måneder har været muligt for telekunder at flytte deres fastnet abonnement fra Tele Danmark til nye teleselskaber.

Teleselskabet Tele2 har fra midten af juni og en måned frem kørt en kampagne med sloganet "Du betaler for meget hvert kvartal", skriver ErhvervsBladet. Kampagnen har betydet at 5.000 nye telekunder har tegnet abonnement hos Tele2.

Især Tele Danmark mister fastnet kunder til Tele2, hvilket hænger sammen med at et abonnement hos Tele Danmark er 64 kr. dyrere i kvartalet end hos Tele2. Som 10 01 kunde hos Tele2, kan man ringe til Danmarkstakst og få adgang til get2nets billigere Internet takster, oplyser salgs- og marketingdirektør i Tele2 Viggo Janum.

Jarnum oplyser endvidere at kundetilstrømningen fortsætter med 4.000-5.000 nye teleabonnementer om ugen. Det massive antal nye kunder har skabt kapacitetsproblemer hos Tele2, der har været nødt til ansatte ekstra bemanding.

Der er dog stadigvæk flere ugers ventetid fra tilmeldingerne kommer ind, til at de nye kunder bliver registreret som abonnenter hos Tele2.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs