MediaWatch

Premiere for dansk web-TV

På sigt er det hensigten, at stationen skal sende programmer til flere europæiske lande.

ScoopStation vurderer, at det markedsmæssige potentiale er stort i disse år. Scoopstation, der er skabt af reklamebureauet Ravn & Rønne In2Media, regner med at ca. 60 procent af programmerne vil være dansk, og de sidste 40 procent vil være programmer, der handler om emner, der har interesse i flere lande.

- Vi er ydmyge mennesker. Vi er godt klar over, at mange Internelselskaber ikke klarer skærene i disse dage. Men vi tror på, at hvis man får sit forretningsmodel til at fungere indenfor sit eget lokal område, så kan man også med succes bygge videre på den i udlandet. Jeg tror, at en af de fejl flere Internetfirmaer har begået er, at de fra starten af har slået sig stort op, og fra starten af ville være tilstede i 15-20 lande indenfor et halvt år. Det nummer laver vi ikke, siger administrerende direktør Michael Meister fra ScoopStation til MediaWatch.

Det er hensigten, at der hver dag vil komme nye udsendelser, og ScoopStation regner med snart at kunne tilbyde daglige nyheder. Michael Meister regner med, at ca. 60 procent af udsendelser vil være danske udsendelser.

Adresse på Den nye TV-station er: www.scoopstation.com

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs