MediaWatch

Flyselskaber indgår Internet-samarbejde

SAS forventer, at det nye samarbejde vil medføre besparelser på 1 procent af indkøbs- og transaktionsomkostningerne, hvilket omtrent svarer til 100 millioner kroner, og at markedspladsen vil kunne omsætte for mere end 45 milliarder dollar årligt, skriver RB Børsen.

Det er meningen, at markedspladsen, der vil få navnet Aeroxchange, vil blive lanceret på Internettet inden for de næste måneder. Hele luftfartsindustrien vil få adgang til markedspladsen, og luftfartsselskaber uden for alliancen vil få tilbud om at deltage.

Foruden SAS er det flyselskaberne Air Canada, All Nippon Airways, American West Airlines, Cathay Pacific Airways, FedEx Express, Japan Airlines Lufthansa, Northwest Airlines, Singapore Airlines, Air New Zealand, Austrian Airlines og KLM, der indgår i samarbejdet.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs