Flyselskaber indgår Internet-samarbejde

MediaWatch

SAS forventer, at det nye samarbejde vil medføre besparelser på 1 procent af indkøbs- og transaktionsomkostningerne, hvilket omtrent svarer til 100 millioner kroner, og at markedspladsen vil kunne omsætte for mere end 45 milliarder dollar årligt, skriver RB Børsen.

Det er meningen, at markedspladsen, der vil få navnet Aeroxchange, vil blive lanceret på Internettet inden for de næste måneder. Hele luftfartsindustrien vil få adgang til markedspladsen, og luftfartsselskaber uden for alliancen vil få tilbud om at deltage.

Foruden SAS er det flyselskaberne Air Canada, All Nippon Airways, American West Airlines, Cathay Pacific Airways, FedEx Express, Japan Airlines Lufthansa, Northwest Airlines, Singapore Airlines, Air New Zealand, Austrian Airlines og KLM, der indgår i samarbejdet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også