Online handel sjusker med servicen

MediaWatch

Det viser en ny undersøgelse fra konsulentfirmaet EBS Logistics, der er Skandinaviens førende rådgivningsfirma indenfor strategiudvikling og proces optimering på området e-handel. Firmaet har gennemført en test, hvor de blandt andet har lavet mere end 200 online indkøb, ligesom de har foretaget over 300 henvendelser til danske Internet forretninger, skriver Aktuelt.

Undersøgelsen viser, at kunderne vil forsvinde, hvis de får for mange dårlige oplevelser med at handle på nettet. De vil kun acceptere det en eller to gange, hvorefter de ikke længere vil handle på Internettet, mener Thomas Skov, direktør i EBS Logistics

Ganske vist er handelen på Internettet på det seneste steget, men megen at handelen foregår hos de udenlandske veletablerede Internet butikker.

Det er ifølge Mads Stenbjerre, Senior Research Manager i analysefirmaet Zapera, ikke så underligt. Butikkerne holder nemlig ikke, hvad de lover. De slår sig op på, at der er nemt og hurtigt at købe ind på Internettet. Men det er det ikke, mener Mads Stenbjerre. Internet butikkerne må indstille sig på at tænke mere over forbrugernes ønsker og behov, hvis udviklingen skal vendes for de danske e-handels butikker

Internet branchen afviser ikke kritikken. Gert Birnbacher, formand i Foreningen for Dansk Internethandel, erkender, at der er huller i kundeservicen, og at branchen kan gøre det bedre.

700.000 danskere har indtil i dag prøvet at handle på Internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også