MediaWatch

IT firmanavne er top mærkevarer

Det giver Microsoft, der ifølge eget udsagn er verdens mest besøgte Internetfirma, endnu en grund til at fejre sig selv.

Interbrand foretager hvert år analyser af kendte firmaers værdi som mærkevarer. Analyserne bygger på Interbrands vurdering af firmaerne i forhold til Corporate Identity såvel som forventet omsætning og udkomme.

Ifølge disse kriterier er Microsofts navn i dag 70,2 milliarder dollar værd. Til sammenligning er Coca Colas 72,5 milliarder dollar værd, og dermed ifølge Interbrand verdens dyreste mærkevare.

IBM bliver vurderet til 53,2 milliarder dollar, Intel til 39 milliarder dollar og på en femte plads kommer det europæiske foretagende Nokia, der af Interbrand bliver vurderet til en værdi af 38,5 milliarder dollar som mærkevare.

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs