IT firmanavne er top mærkevarer

MediaWatch

Det giver Microsoft, der ifølge eget udsagn er verdens mest besøgte Internetfirma, endnu en grund til at fejre sig selv.

Interbrand foretager hvert år analyser af kendte firmaers værdi som mærkevarer. Analyserne bygger på Interbrands vurdering af firmaerne i forhold til Corporate Identity såvel som forventet omsætning og udkomme.

Ifølge disse kriterier er Microsofts navn i dag 70,2 milliarder dollar værd. Til sammenligning er Coca Colas 72,5 milliarder dollar værd, og dermed ifølge Interbrand verdens dyreste mærkevare.

IBM bliver vurderet til 53,2 milliarder dollar, Intel til 39 milliarder dollar og på en femte plads kommer det europæiske foretagende Nokia, der af Interbrand bliver vurderet til en værdi af 38,5 milliarder dollar som mærkevare.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også






Sparerunden på Jyllands-Posten blev afsluttet i denne uge. | Foto: Joachim Ladefoged

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter