MediaWatch

Samarbejde mellem SOL og MTV

Hermed er SOL den første danske Internetportal, der tager springet ind i den interaktive tv-fremtid. Marketingdirektør i SOL, Morten Damgaard, sammenligner aftalen med fusionen mellem mediegiganterne America Online og Time Warner, og ser samarbejdet som en forløber for interaktivt tv i Danmark.

- Samarbejdet giver os uanede muligheder, og med MTV har vi en samarbejdspartner, der forstår at realisere dem. Jeg kan love, at det ikke bliver noget, som får lov at gå ubemærket hen", siger Morten Damgaard, marketingdirektør i SOL.

Ind til videre ønsker hverken SOL eller MTV at løfte sløret for, hvad samarbejdsaftalen helt konkret vil gå ud på, men ifølge Morten Damgaard vil netbrugerne opleve "den hidtil største satsning inden for interaktivt tv på Nettet.

SOL og MTV forventer, at de første net-udsendelser på www.sol.dk vil være klar i august i år.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs