MediaWatch

Samarbejde mellem SOL og MTV

Hermed er SOL den første danske Internetportal, der tager springet ind i den interaktive tv-fremtid. Marketingdirektør i SOL, Morten Damgaard, sammenligner aftalen med fusionen mellem mediegiganterne America Online og Time Warner, og ser samarbejdet som en forløber for interaktivt tv i Danmark.

- Samarbejdet giver os uanede muligheder, og med MTV har vi en samarbejdspartner, der forstår at realisere dem. Jeg kan love, at det ikke bliver noget, som får lov at gå ubemærket hen", siger Morten Damgaard, marketingdirektør i SOL.

Ind til videre ønsker hverken SOL eller MTV at løfte sløret for, hvad samarbejdsaftalen helt konkret vil gå ud på, men ifølge Morten Damgaard vil netbrugerne opleve "den hidtil største satsning inden for interaktivt tv på Nettet.

SOL og MTV forventer, at de første net-udsendelser på www.sol.dk vil være klar i august i år.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs