Microsoft: Vi er de største

MediaWatch

Dermed distancerer Microsoft fra konkurrenter som Yahoo og AOL med en betydelig margin. Ingen af disse vil kommentere Microsofts data, men Yahoo oplyser, at man i andet kvartal i år har registreret 156 millioner hits, skriver Reuters.

Analytikere advarer mod at tage rapportens indhold for pålydende, da man kan måle brugerne på en site på flere måder. Målingerne er så forskellige, at det ikke er til at give et endegyldigt svar på, hvem der er nummer et, to eller tre.

Ifølge analysevirksomheden Media Metrix's seneste multi-landeundersøgelse der dækker godt 65 % af Internettet har AOL stadig ledelsen med en pæn afstand ned til Microsoft og Yahoo, der brugermæssigt ligger side om side.

Der hersker i den forbindelse bred enighed blandt analytikerne om, at Yahoo er det mest kendte varemærke internationalt set, mens AOL og Microsoft mere gør sig gældende på markeder med en lokal udbyder som markedsleder.

Uanset beregningsgrundlaget forlyder det dog fra flere sider at Microsoft siden sin entre på Internettet i 1995 har gennemgået en på mange måder eksplosiv udvikling, der på relativt kort tid har bragt selskabet op i den absolutte top af ledende Internetvirksomheder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også