MediaWatch

Microsoft: Vi er de største

Dermed distancerer Microsoft fra konkurrenter som Yahoo og AOL med en betydelig margin. Ingen af disse vil kommentere Microsofts data, men Yahoo oplyser, at man i andet kvartal i år har registreret 156 millioner hits, skriver Reuters.

Analytikere advarer mod at tage rapportens indhold for pålydende, da man kan måle brugerne på en site på flere måder. Målingerne er så forskellige, at det ikke er til at give et endegyldigt svar på, hvem der er nummer et, to eller tre.

Ifølge analysevirksomheden Media Metrix's seneste multi-landeundersøgelse der dækker godt 65 % af Internettet har AOL stadig ledelsen med en pæn afstand ned til Microsoft og Yahoo, der brugermæssigt ligger side om side.

Der hersker i den forbindelse bred enighed blandt analytikerne om, at Yahoo er det mest kendte varemærke internationalt set, mens AOL og Microsoft mere gør sig gældende på markeder med en lokal udbyder som markedsleder.

Uanset beregningsgrundlaget forlyder det dog fra flere sider at Microsoft siden sin entre på Internettet i 1995 har gennemgået en på mange måder eksplosiv udvikling, der på relativt kort tid har bragt selskabet op i den absolutte top af ledende Internetvirksomheder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs