MediaWatch

Rejseselskaber til tops på Internettet

Det er især hjemmesiderne hos stærke nationale og europæiske selskaber som British-Airways, Nouvelles-Frontieres, Deutschebahn og Ving, der hyppigt bliver besøgt på Internettet. Det viser en undersøgelse lavet af MMXI Europe, der foretager publikumsmålinger på Internettet.

Efterhånden som Internettet modnes, benytter den etablerede rejsebranche mere og mere mediet til at fremme og udvide deres forretning.

- Selvom vi ofte kan notere ganske betydelige forskelle i den måde, man benytter Internettet på fra land til land i Europa, så viser vores undersøgelser klart, at det er forholdsvis nemt for etablerede rejsevirksomheder at etablere sig med succes på Internettet. Forudsat, at de har noget at tilbyde deres målgruppe, siger Arielle Dinard, Managing Director hos MMXI Europe.

MMXIs undersøgelser viser samtidigt, at Internetbrugerne brugte en betragtelig mængde tid på rejseselskabernes hjemmesider i maj 2000. 14,5 minutter pr. måned i gennemsnit i England og 12,8 minutter i Tyskland.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs