MediaWatch

FDB har succes med e-handel

I maj måned seksdoblede FDB omsætningen i sin butik på Internettet med en markedsføringskampagne, og i juni lå omsætningen fortsat et par hundrede procent over niveauet i april, oplyser direktør Henning N. Jensen fra FDB ifølge Børsen.

FDBs store vækstrater med e-handel skyldes det unikke koncept, som udnytter fordelene ved en omfattende butiksnet i den fysiske verden med en virtuel Internet-butik.

FDB lancerer i dag en ny kampagne med annoncer i de husstandsomdelte tilbudsaviser for en række varer, som kun kan købes i FDB-butikken på Internettet, men hvor kunderne kan afhente varerne i landets 300 fysiske butikker. Et koncept, som blandt andet har vundet stor udbredelse i Japan.

FDBs salg af forbrugsvarer over Internettet inkluderer ingen dagligvarer - et koncept som for eksempel ISO baserer sin Internet-butik på. Ifølge direktør Henning N. Jensen fra FDB er markedet langt fra modent til den form for Internet-handel.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs