FDB har succes med e-handel

MediaWatch

I maj måned seksdoblede FDB omsætningen i sin butik på Internettet med en markedsføringskampagne, og i juni lå omsætningen fortsat et par hundrede procent over niveauet i april, oplyser direktør Henning N. Jensen fra FDB ifølge Børsen.

FDBs store vækstrater med e-handel skyldes det unikke koncept, som udnytter fordelene ved en omfattende butiksnet i den fysiske verden med en virtuel Internet-butik.

FDB lancerer i dag en ny kampagne med annoncer i de husstandsomdelte tilbudsaviser for en række varer, som kun kan købes i FDB-butikken på Internettet, men hvor kunderne kan afhente varerne i landets 300 fysiske butikker. Et koncept, som blandt andet har vundet stor udbredelse i Japan.

FDBs salg af forbrugsvarer over Internettet inkluderer ingen dagligvarer - et koncept som for eksempel ISO baserer sin Internet-butik på. Ifølge direktør Henning N. Jensen fra FDB er markedet langt fra modent til den form for Internet-handel.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også