En del af Watch Medier

MediaWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
10.07.2000kl. 01.00

Links er vejen frem

MediaWatch

For ikke så længe siden kørte mange af Londons busser rundt fuldstændig dækket af reklamer for engelske dot-com'ere. Internetselskabene brugte millioner på markedsføring, fremfor alt på TV-reklame og på at vise logos på andre netsider, skriver digi.no.

Investorerne er imidlertid blevet mere tilbageholdende med at skyde kapital i de nye dot-com'ere, og dermed er behovet for andre metoder til markedsføring vokset. Store bannerannoncer på andre websites taber terræn som reklameform, mens markedsføring ved hjælp af links på relaterede sites vinder frem.

Den væsentligste forskel mellem disse reklameformer er, at links som udgangspunkt er gratis. Den aktuelle e-forhandler betaler en fast afgift, når en bruger klikker på linken og køber noget fra deres websites. For annoncøren er dette ideelt, da der kun betalse for reklamen, når selskabet tjener på et salg som følge af annonceringen.

De store e-tailere som Amazon og CDnow Inc. har anvendt denne type markedsføring i årevis, men ifølge The Wall Street Journal er det først nu, at de europæiske sites har åbnet øjnene for en mere effektiv brug af links.

Et problem med links er, at annoncøren må placere sine links på tusindvis af relaterede sites. Amerikanske selskaber, som satser på links som salgsfremmende aktivitet, har i gennemsnit links på 10 000 sites. Tommelfingerreglen er, at 20 procent af links'ene står for 80 procent af e-handelen.

Men forskere i markedsføring i USA spår at denne type markedsføring vil vinde mere frem i fremtiden og kan komme til at udgøre 20 procent af internetselskabernes markedsføring før 2003.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

I gennemsnit havde tv2.dk og fire TV 2-apps 3,2 mio. månedlige brugere sidste år og lagde dermed pæn afstand til de private mediekoncerner. Positionen skyldes strategiskifte, siger TV 2-chef.
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023
  • Ekstra Bladet indtager digital førerposition og sætter efter flere abonnenter

For abonnenter

Foto: Pr/bauer Media Group
Radio

Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige

For abonnenter

Norsk-ejede Bring søger nu flere pakkeshops, efter Postnord har skåret 200 butikker fra i | Foto: Jens Hartmann
Aviser

Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding

Foto: Miriam Dalsgaard
Medienyt

Svenske medieinvesteringer aftog i november og december

For abonnenter

Foto: Ida Marie Odgaard
Digital

Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder

For abonnenter

Foto: Kmd / Pr
Navne

KMD ansætter ny pressechef

For abonnenter

Seneste nyt

  • Datatilsynet vil gøre GDPR folkeligt med ny kampagne – 13.19
  • TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere – 12.25
  • Svenske medieinvesteringer aftog i november og december – 12.01
  • Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder – 11.20
  • Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding – 10.44
  • Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige – 10.05
  • KMD ansætter ny pressechef – 09.17
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 08.17
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 07.32
  • Berlingske sagsøgt for foto med valmue-maleri i baggrunden – 07.10
  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 27. jan.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 27. jan.
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 27. jan.
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 27. jan.
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 27. jan.
Flere nyheder

Job

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Senior Porteføljemanager

  • Scrum Master with a practical approach

  • Danske Rederier søger klimakonsulent til barselsvikariat

  • Centerdirektør til Sønderborg

Se flere jobs

Job

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge