MediaWatch

SEB datterselskab med esucces

BfG havde i slutningen af januar 80.000 e-bankkunder, hvilket betyder at antallet er steget med 26 procent på mindre end et halvt år.

En del af det tyske datterselskabs succes kan tilskrives strategien med at forære bankens cirka 1 million kunder hver en Internet-pakke, som indeholder alt den software, de har brug for, når de vil udføre deres banktransaktioner over Internettet samt et smart card og en smart card læser.

SEBs globale chef Johan H. Larson oplyser, at den den høje vækst i de tyske e-bankingkunder skal tages som udtryk for, at SEBs satsninger har været succesfulde. SEBs ambition er at indtage en endnu større andel af det hurtigt voksnende tyske marked for opsparing og Internet-banking.

Næste skridt i Internet-bankens udvikling bliver at åbne et online børsmarked.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs