MediaWatch

SEB datterselskab med esucces

BfG havde i slutningen af januar 80.000 e-bankkunder, hvilket betyder at antallet er steget med 26 procent på mindre end et halvt år.

En del af det tyske datterselskabs succes kan tilskrives strategien med at forære bankens cirka 1 million kunder hver en Internet-pakke, som indeholder alt den software, de har brug for, når de vil udføre deres banktransaktioner over Internettet samt et smart card og en smart card læser.

SEBs globale chef Johan H. Larson oplyser, at den den høje vækst i de tyske e-bankingkunder skal tages som udtryk for, at SEBs satsninger har været succesfulde. SEBs ambition er at indtage en endnu større andel af det hurtigt voksnende tyske marked for opsparing og Internet-banking.

Næste skridt i Internet-bankens udvikling bliver at åbne et online børsmarked.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs