SEB datterselskab med esucces

MediaWatch

BfG havde i slutningen af januar 80.000 e-bankkunder, hvilket betyder at antallet er steget med 26 procent på mindre end et halvt år.

En del af det tyske datterselskabs succes kan tilskrives strategien med at forære bankens cirka 1 million kunder hver en Internet-pakke, som indeholder alt den software, de har brug for, når de vil udføre deres banktransaktioner over Internettet samt et smart card og en smart card læser.

SEBs globale chef Johan H. Larson oplyser, at den den høje vækst i de tyske e-bankingkunder skal tages som udtryk for, at SEBs satsninger har været succesfulde. SEBs ambition er at indtage en endnu større andel af det hurtigt voksnende tyske marked for opsparing og Internet-banking.

Næste skridt i Internet-bankens udvikling bliver at åbne et online børsmarked.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også