MediaWatch

Kundeorienteret bank-portal

På Deutsche Bank’s nye portal, moneyshelf.com, kan privatpersoner og virksomheder tilpasse skærmbilledet, så de har adgang til netop de forretninger indenfor for eksempel bank, giro, realkredit og forsikring, som passer til den enkeltes behov, skriver Børsen. Og der bliver mulighed for at sammenligne priser bankerne imellem.

Moneyshelf.com repræsenterer en mindre revolution indenfor bankdrift på Internettet. Flere af Deutsche Bank’s konkurrenter er i gang med at udvikle lignende portaler, men der er tale om portaler, som ikke giver adgang til konkurrerende finansielle institutioner.

Deutsche Bank planlægger at stille Internet-portalen moneyshelf til rådighed for samarbejdspartnere i andre lande. Herunder vil den spanske sparekasse La Caixa lancere en spansksproget udgave af portalen.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs