Forbrugerstyrelsen tjekker netbanker

MediaWatch

Forbrugerstyrelsen har bedt konsulentfirmaet Ernst & Young undersøge om bankerne på Internettet er gode nok til at oplyse forbrugerne om priser og vilkår, og om sikkerheden er god nok.

Jyllands Posten har afsløret episoder, hvor både Danske Bank og BG Bank har forsømt at opdatere rentesatser på Internettet, og det er blandt andet procedurerne herfor, som Forbrugerstyrelsen vil kigge på.

Ifølge Lotte Bredahl fra Forbrugerstyrelsen er opdatering i forbindelse med renteforhøjelser central for bankdrift over Internettet, og bankerne har pligt til at oplyse herom.

Danske Banks forklaring på forsinkelsen på 10 dage er, at der var tale om en smutter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også