DR-radio køber ude i byen

MediaWatch

Chefredaktionen har valgt de bedste forslag, og kun skelet til, hvor de kom fra i de tilfælde, hvor valget mellem to lige gode forslag kunne medvirke til fx at fremme ønsket om at lægge mere af radioproduktionen udenfor Københavnsområdet eller - i mindre omfang - at give opgaven til uafhængige producenter eller produktionsselskaber udenfor DR.

De eksterne producenter har i alt vundet for knap fem millioner kroner, hvilket er fem til seks gange så meget som i år, hvor DR-radio kun brugte 863.000 kr. til eksterne produktioner. DRs egne regionale radioer har konkurreret sig til 6,2 mio. kr.

Radiodirektør Leif Lønsmann er tilfreds med resultatet af udbudsrunden: "Der er kommet mange gode forslag, ikke mindst fra vore egne medarbejdere. Samtidig opnår vi en større geografisk bredde i programmerne. Og endelig bliver vi holdt til ilden af ekstern konkurrence."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også