MediaWatch

Aviser skal satse på nettet

"Ledelsen skal holde op med at være bange for at kannibalisere virksomheden ved at satse på Internettet". Det skriver Price Waterhouse Coopers i en ny rapport.

Analytikerne anbefaler europæiske aviser og tidsskrifter at satse mere aggressivt på nettet, hvis de vil have succes. Forrester Research kom for nylig med en tilsvarende analyse af det europæiske mediemarked. I deres studie blev det fastslået, at de europæiske aviser ikke har magtet overgangen til en verden med Internettet. I stedet for at satse bliver de fleste web- udgaver blot en forlængelse af papiravisen, skriver kampanje.com

"Indtægtsstrømmen fra rubrikannoncer løber tør, fordi de nye udbydere er billigere. Specialiserede websites tilbyder målrettet indhold, og portaler bygger samfund som stjæler læsere, siger en af analytikerne fra Forrester Research til Reuters.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs