MediaWatch

TV 2 vinder seer-andele

TV 2’s andel af de kommercielt attraktive seere i aldersgruppen 21 til 50 år er nu oppe på 60 procent fra 55,6 procent i 1999, og hvor antallet af dem, der ser TV, i denne aldersgruppe er faldet generelt med 10 procent i første halvår, så er TV 2 andel kun faldet med 4 procent, skriver Børsen.

Ifølge TV 2’s salgs- og marketingdirektør Flemming Rasmussen, kan man derudfra konkludere, at TV 2 tager kommercielle andele fra både TV3 og TvDanmark.

TV 2 klarer altså leveringsproblemerne bedst. TV-annoncørerne er også kommet stærkt tilbage efter en vinter med afmatning, men TV-stationerne har svært ved at levere de bestilte eksponeringer. Faldet skyldes dog primært et metodeskift i Gallups TV-meter, men er ikke desto mindre et reelt problem, skriver Børsen.

TV 2's problemer med at tiltrække nok seere til at opfylde forpligtelserne overfor annoncørerne, har fået stationen til at lukke for nye annoncører indtil videre. Flemming Rasmussen vil inden sommerferien informere branchen om, hvornår der bliver åbnet for nye annoncører, men det bliver sandsynligvis først efter juli måned.

Den nye søsterkanal, TV2 Zulu, skal fra oktober aflaste TV2s leveringsproblemer.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs