MediaWatch

TeleFona kan komme igen

Medieanalytiker Peter Ottesen fra mediebureauet Carat Danmark vurderer i Børsen, at det må have kostet Fona et sted mellem fem og ti millioner kroner at lancere det nye TeleFona-koncept. Men selv om de konkurrerende teleselskaber Tele Danmark og Mobilix i første omgang har sat Fona på plads, så er det ikke ensbetydende med at anstrengelserne er helt spildt.

Mobilix trækker sig helt ud af Fona’s kædebutikker og søsterkæden Electric City. Men Tele Danmark bliver angiveligt, under forudsætning af at markedsføringen af TeleFona nedtones.

Med andre ord får TeleFona sandsynligvis lov til at fortsætte, og såfremt konceptet formår at stå distancen med konkurrencedygtige pristilbud, så er der stadigvæk udsigt til at TeleFona vil få del i det forventede vækstmarked indenfor mobiltelefoni og det mobile Internet.

TeleFonas oprindelige målsætning var inden nytår at nå op på 90.000 mobiltelefon-kunder og i løbet af et par år 150.000, samtidig med at selskabet generer overskud.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Pluto TV lancerer første danske kanal

Pixel.tv har i 15 år eksisteret selvstændigt på nettet, men får nu egen tv-kanal hos det Paramount Global-ejede Pluto TV. Det er led i den annoncefinansierede streamingtjenestes strategi om at udbyde mere lokalt indhold.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs