TeleFona kan komme igen

MediaWatch

Medieanalytiker Peter Ottesen fra mediebureauet Carat Danmark vurderer i Børsen, at det må have kostet Fona et sted mellem fem og ti millioner kroner at lancere det nye TeleFona-koncept. Men selv om de konkurrerende teleselskaber Tele Danmark og Mobilix i første omgang har sat Fona på plads, så er det ikke ensbetydende med at anstrengelserne er helt spildt.

Mobilix trækker sig helt ud af Fona’s kædebutikker og søsterkæden Electric City. Men Tele Danmark bliver angiveligt, under forudsætning af at markedsføringen af TeleFona nedtones.

Med andre ord får TeleFona sandsynligvis lov til at fortsætte, og såfremt konceptet formår at stå distancen med konkurrencedygtige pristilbud, så er der stadigvæk udsigt til at TeleFona vil få del i det forventede vækstmarked indenfor mobiltelefoni og det mobile Internet.

TeleFonas oprindelige målsætning var inden nytår at nå op på 90.000 mobiltelefon-kunder og i løbet af et par år 150.000, samtidig med at selskabet generer overskud.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også