MediaWatch

Rejsefeber og EM på nettet

Det giver trafik på de relevante sites, og blandt de kommercielle danske sites udviste rejsefeber.dk i uge 24 den største procentvise fremgang med en stigning på hele 26,7% i forhold til ugen før. Ellers er EM i fodbold med til at give trafik på Jyllands-Posten, Ekstra Bladet og TV 2 - henholdsvis det største dagblad, den største tabloidavis og den største TV-station. Og dermed er der leveret endnu et bevis på de "gamle" mediers styrker.

Blandt de sites med tilbagegang findes SOL.dk og Sportal.dk, som begge viser en negativ tendens efter flere uger med stigninger. For begge er der dog sandsynligvis tale om naturlige korrektioner efter en længere periode med markante markedsføringskampagner, men alligevel interessant at Sportal.dk falder midt under EM i fodbold. Blandt taberne findes også TV3, som sikkert lider under ikke at have nogen fodbold at vise.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs