Tusinder tilmelder sig tilbudsmails

MediaWatch

I første omgang deltager kun specialvarekæder, men næste skridt bliver at forsøge at få dagligvarekæderne med på idéen, skriver Jyllands-Posten. Blandt kæderne er Sonofon Partner, TeleDanmark Butik, Dendek, Byggekram, Intersport og Dane Tours.

Konceptet er baseret på, at Retail Internet opbygger en database med e-mail adresser på danskere, som er interesserede i at modtage reklamer, som er tilpasset forbrugernes interesser.

Hver enkelt forbruger tilmelder sig på websiten, jatak.com, hvor de oplyser hvilke varer og emner, de interesserer sig for. Derefter vil forbrugerne hver uge modtage et skræddersyet reklamekatalog.

For nylig vedtog politikerne, at det fremover er forbudt at sende e-mailreklamer til private, hvis ikke den enkelte forbrugers samtykke er indhentet. Det har hjulpet konceptet godt på vej, for det ville kræve et kæmpe forarbejde i virksomhederne, hvis alle selv skal skaffe forbrugernes accept. Retail Internet har indtil videre fået tilladelse til at sende e-mailreklamer til omkring 80.000 danskere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også