Broadcastere skal handle med hinanden på nettet

MediaWatch

"Ideen er at vi skal udvikles til en uafhængig global markedsplads for købere og sælgere af alt fra produktionsfaciliteter til satellittid, siger Anna-Karin Modigh, kommunikationschef på Iacto, skriver Resume.

Hos Iacto, som også driver en analog funktion, hvor brancheaktører kan ringe ind, skal et broadcastselskab for eksempel kunne placere oplysninger om, at man skal have løst en bestemt opgave med produktionsfaciliteter, som er placeret på et bestemt sted og på et bestemt tidspunkt.

Hvis produktionsselskaber har brug for tekniske ressourcer indenfor samme location, skal de kunne finde hinanden og evt. leje fra hinanden. Det samme gælder satellitselskaber, der skal handle satellittider og f.eks. links over Atlanten.

"Målet er at så mange leverandører som muligt vil tilslutte sig. Det er gratis at købe ressourcer på markedspladsen, men vi tager en provision af sælger, siger Anna-rin Modigh.

Iacto har eksisteret siden november 1998 og visse funktioner har ligget på siten i længere tid, men den rigtige lancering af handelspladsen foregik i forrige uge.

Foreløbig har udvalgte selskaber tilsluttet sig Iacto, blandt andet svenske TV4 og MTG. Nu sigter selskabet mod at knytte flere kontakter over hele Europa.

Navnet Iacto er latin og betyder at sende eller at kaste.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også